Pozycjonowanie stron internetowych jest jednym z elementów szeroko pojętego marketingu internetowego. Określane jako proces, którego konsekwentna realizacja prowadzi do uzyskania jak najwyższych pozycji, w bezpłatnych, wynikach wyszukiwania. Wyniki te wyświetlane są w wyszukiwarkach internetowych takich jak np. Google, Yahoo! czy BING, na wpisane przez użytkowników słowa bądź ciąg słów tzw. frazy kluczowe. (ang. keywords)
Użytkownicy branży e-commerce chcący skorzystać z produktu bądź usługi w internecie najczęściej korzystają z usług amerykańskiego giganta – Google LLC. Wyszukiwarka ta jest najbardziej popularną i najczęściej używaną na świecie, w samej Polsce z jej usług korzysta około 97,59% użytkowników internetu. A więc na czym polega pozycjonowanie stron internetowych? Działania pozycjonerskie w większości prowadzą do zbudowania silnej pozycji w wynikach wyszukiwania tej wyszukiwarki.
Wysokie pozycje w bezpłatnych wynikach wyszukiwania tzw. SERP (ang. SERP Search Engine Results Page) pozwalają firmom na pozyskiwanie nowych Klientów, długofalowe budowanie świadomości marki czy podniesieniu prestiżu.
Pozycjonowanie przynosi najlepsze efekty gdy prace stricte pozycjonerskie są wdrażane wspólnie z pracami graficznymi, programistycznymi, copywriterskimi oraz względem wcześniej opracowanej strategii marketingowej. Wybierając firmę warto zastanowić się nad agencją marketingową, która w swojej ofercie posiada wszystkie te usługi. Zbudowanie spójnego wizerunku w internecie, niejednokrotnie pozwala firmom na znaczne zwiększenie obrotów i ugruntowanie swojej pozycji w oczach Klientów. Konsumenci coraz częściej wykorzystują internet do poszukiwania produktów bądź usług.
Żródło: https://gs.statcounter.com/search-engine-market-share/all/polandunity-group-e-commerce-w-polsce-moze-przekroczyc-100-mld-zl-w-tym-roku-6507248780777089a.html
Przeprowadzając proces pozycjonowania strony www, dążymy do tego by znalezła się ona na jak najwyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania, na możliwie jak najwiekszą liczbę wpisywanych słów kluczowych, które są ściśle powiązanych z naszą marką, jej produktami czy usługami. Dzięki czemu możemy zrealizować założone przez nas cele sprzedażowe czy wizerunkowe generując oczekiwany ruch i konwersje.
W odróżnienu do płatnych wyników wyszukiwania (tzw reklamy PPC ang. PayPerClick) np. reklamy w GoogleAds, pozycjonowanie pozwoli na pozyskanie klientów relatywnie niewielkim kosztem, a jego efekty mogą być widoczne przez długi okres czasu. Najczęściej polecaną metodą doboru słów kluczowych jest tak zwane pozycjonowanie na długi ogon (ang. long tail) Jest to ciag przynajmiej trzech słów np dodatki krawieckie Łódz.
Proces prowadzacy do osiągniecia przez witrynę internetową wysokich pozycji w wyszukiwarce dzieli sie na trzy podstawowe etapy:
SEO + Link building + treści = wysokie pozycje generujace ruch na stronie
• Branża w jakim działamy. W zależności od tego czy prowadzimy sklep www, witrynę informacyjną czy stronę wizytówkę pozycjoner powinien przygotować odpowiednia strategię pozycjonowania, właściwie dobrać zestaw odpowiednich działań do posiadanego budżetu . Należy określić czy należy skupić się bardziej na content marketingu czy np. tworzeniu link buildingu. Najczęściej łączy się obie strategie tak by zwiększać ruch w serwisie i realizować założone cele np. wizerunkowe i sprzedażowe
• Rynek na jakim działamy. Inne działania pozycjonerskie należy wykonać jeśli zależy nam pozyskaniu Klientów na rynku lokalnym np. w Gdańsku, a inne jeśli skupiamy się na rynku ogólnopolskim czy międzynarodowym
• Konkurencja. Inaczej należy określić strategię pozycjonowania dla firm działających na mało konkurencyjnym rynku niż tam gdzie konkurencja jest bardzo duża.
• Stan naszej obecnej witryny. Czy jakieś prace optymalizacyjne zostały już wykonane? Czy nasza strona www jest nowoczesna oraz przyjazna wyszukiwarkom jak i użytkownikom?. Czy posiada unikalny, profesjonalny design?
• Obecna pozycja w wyszukiwarce. Czy na wpisywane przez nas w wyszukiwarkę internetową słowa kluczowa jesteśmy wysoko? na pierwszej stronie? Jakie są nasze obecne wyniki. Jak nasze pozycje przedstawiają się na tle konkurencji?
Pozycjonowanie stron internetowych jest procesem ciągłym, którego efekty najczęściej są zauważalne po około 3-6 miesiącach prac pozycjonerskich. Pozycjonowanie to proces wymagający właściwego połączenia optymalizacji technicznej, content marketingu czy link buildingu..
Nie jest możliwe by jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie. Najczęściej minimalny budżet przeznaczany na pozycjonowanie w Polsce to od 1000 pln/mc, przy pozycjonowaniu strony internetowej, a od 2000 pln/mc w przypadku sklepów internetowych. Wiele czynników ma wpływ na koszty pozycjonowania danej strony www: branża w jakiej działamy, założone cele, stan naszej witryny, wiek witryny i dziesiątki innych czynników.
Chciałbyś uzyskać więcej informacji na temat pozycjonowania stron www bądz innych usług marketingowych? Zapraszamy do kontaktu z nami.
Autor:
huberto